0317-681010 sales@treshold.nl

MotoPort: We’ve got more in store

MotoPort is een succesvolle franchiseformule actief in meerdere Europese landen. De franchiseformule is gebaseerd op een samenwerkingsverband van zelfstandige professionele motorfietsbedrijven. MotoPort is met deze franchiseformule al meer dan 25 jaar marktleider in Nederland. De basis van de succesformule zijn de exclusieve motorkledingmerken DIFI, DANE, KUSHITANI en het helmenmerk BAYARD. De aangesloten motorfietsbedrijven hebben naast motorfietsen, onderhoud en verhuur zich gespecialiseerd in motorkleding, helmen en accessoires.

De Franchiseoplossing voor MotoPort

Treshold heeft voor MotoPort een e-commerceoplossing speciaal voor de franchiseformule gerealiseerd die gebaseerd is op de drie verschillende onderdelen die afzonderlijk van elkaar opereren. Motoport Portal; waar informatie en nieuws over Motoport te vinden is. 20-MotoPort Dealerswebsites; waar op de afzonderlijke dealers de mogelijkheid hebben eigen nieuws en acties te vermelden binnen de huisstijl van MotoPort. MotoPort Webshop; waar alle motorgerelateerde producten van MotoPort online worden aangeboden.

De e-commerceoplossing met maatwerk

Om de drie onderdelen van MotoPort (Portal, Dealersites en Webshop) perfect met elkaar te laten integreren in één e-commerceoplossing, heeft Treshold veel maatwerk gerealiseerd, waardoor de bedrijfsprocessen zo efficiënt mogelijk worden benut. Zo zijn er koppelingen gemaakt tussen de externe ERP systemen en de webshop, maar ook met de verschillende websites van de afzonderlijke vestigingen.
Hieronder een aantal van de maatwerk oplossingen die door Treshold in de e-commerceoplossing van MotoPort zijn verwerkt:

  • Koppeling tussen de externe databases met motoren, het MotoPort Portal en de afzonderlijke websites van de dealers. Hierdoor is het mogelijk om per dealer de beschikbare motoren te bekijken of een totaaloverzicht in het MotoPort Portal;
  • Koppeling tussen de webshop en de backoffice van MotoPort;
  • Via ERP klantspecifieke prijzen wanneer men inlogt, prijzen komen rechtstreeks uit het ERP-systeem (altijd up-to-date);
  • Integratie van de vier exclusieve motorkledingmerken waarbij rekening gehouden is met de eigen Look & Feel van de betreffende merken;
  • Speciale mogelijkheid voor dealers om via de webshop bestellingen te plaatsen waarbij de voorraden altijd up-to-date blijven;
  • Uitgebreide zoekfunctie: hierbij kan gezocht worden binnen de dealersites maar ook landelijk. Deze zoekfunctie heeft veel filtermogelijkheden, speciaal gerealiseerd voor de producten van MotoPort;
  • Elke vestiging beschikt over zijn eigen site, hier bieden zij eigen producten aan. De sites hebben een geheel eigen omgeving inclusief eigen site map. Deze dealersites zijn allemaal individueel geoptimaliseerd voor de zoekmachines;
  • Het hoofdkantoor van MotoPort kan (belangrijke) content publiceren op de dealersites;
  • Ontwikkeling van een storelocator functie, waarbij met behulp van Google Maps de 5 dichtstbijzijnde vestigingen worden getoond;
  • Dealer Tools, wanneer de dealer is ingelogd via de e-commerceoplossing kan hij beschikken over extra informatie en opties; zoals backorderinformatie, snel bestellen, betalingsoverzicht, bestelmodule, service calls indienen en de status van service calls bekijken;
  • Alle onderdelen van de e-commerceoplossing zijn ondergebracht in één ePages e-commerceoplossing, waarbij alle onderdelen zelfstandig staan waardoor de kans op dubbele content wordt vermeden De e-commerceoplossing van MotoPort draagt met trots het certificaat Thuiswinkel Waarborg;

Kijk zelf naar de franchiseoplossingen die Treshold heeft gerealiseerd voor Motoport op www.motoport.nl